חפש בבלוג זה

יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

רווינטסרה או רבנסרה?

רווינטסרה או רבנסרה? 


שמן אתרי רווינטסרה הוא אחד השמנים הנפלאים לטיפול במחלות חורף ודרכי הנשימה. הוא נפלא לתינוקות בני כמה שבועות, לאנשים עדינים ורגישים, לזקנים, לתינוקות וגם לאנשים בוגרים. למרות העדינות הרבה שלו, הוא מאוד אפקטיבי מה שהופך אותו לשימושי ביותר בקרב אוכלוסיות רבות.
כשמדברים או כותבים על רווינטסרה לעיתים קרובות אנו רואים שכתוב בכלל – 'רבנסרה'. מה ההבדל בין ריוונטסרה לרבנסרה?
 
אני אנסה לעשות סדר! 

שמן אתרי רווינטסרה (שמו הבוטני Cinnamonum Camphora ) ושמן אתרי רבנסרה (שמו הבוטני Ravensara aromatic) הם למעשה שני שמנים אתרים שונים שמקורם בשני צמחים שונים. השם האמיתי של השמן אשר תואר בתחילת המאמר הוא רווינטסרה ולא רבנסרה. אז למה חלק מן האנשים קוראים לו בשמו של שמן אחר? הבלבול נובע כלל הנראה בעיקר בגלל השם הדומה. למעשה אין כמעט שימוש בשמן רבנסרה והוא כמעט ולא ניתן להשגה בעולם הארומתרפיה. בבדיקות מעבדה בעולם כולו שבחנו את תוכלת הבקבוקים אשר על התוית היה כתוב רבנסרה, עלה כי הם הכילו למעשה רווינטסרה. לדעתי האישית היום יש ספקים מסויימים שמעדיפים לקרא לרווינסטרה שלהם רבנסרה בגלל שהם יודעים שזה מה שאנשים יחפשו בגוגל...
להוסיף על הבלבול, יש עוד שני שמנים אתרים ששמם הבוטני הוא
Cinnamonum Camphora – שמותיהם הנפוצים הם: הוו וד, וקמפור. שניהם שונים לחלוטין מן הרווינטסרה ואסורים לתינוקות. לעיתים רבות שואלים אותי על שמן קמפור ואם ניתן להשתמש בו לטיפול במחלות דרכי הנשימה אצל ילדים, אז דעו כי שמן אתרי קמפור יכול להיות מסוכן אם המקור שלו לא מהימן, או אם משתמשים בו לקטנטנים. בנוסף, הוא אסור לשימוש ללא מהילה נאותה בשמן נשא או על אזורים עדינים בגוף- אז היזהרו כי העובדה שהוא חולק את אותו השם הבוטני כמו הרווינטסרה אינה מעידה על דמיון ברמת העדינות שלהם.

עוד כדאי לזכור ששמנים אתרים תמיד עדיפים לשימוש בתערובת שמנים ולא כשמנים יחידים. שמן אתרי רווינטסרה מומלץ לשילוב עם אקליפטוס מזן רדיאטה, הדס, וניאולי.
אם אתם מערבבים שמנים אתרים בעצמכם עבור התינוקות שלכם, חשוב להתייעץ עם ארומתרפיסט כדי לוודא שבחרתם בשמן האתרי הנכון, הזן הנכון ושאתם משתמשים בו באופן הנכון לפי גיל התינוק.

אולי יעניין אותך לקרא גם:
- איך לזהות שמן אתרי איכותי
שמן אקליפטוס- מאיזה גיל ואיזה סוג
- אלרגיה - קדחת מערימה של שחת 

- שמן אתרי לימון- סגולות רפואיות ושימושים

אורלי תגר
orly TAGAR
האתר שלי
הפייסבוק שלי 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך!