חפש בבלוג זה

יום שני, 19 באוקטובר 2015

שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון

שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון

שמנים אתרים הם תמציות צמחי מרפא מרוכזות מאוד.
שמנים אתרים דורשים מאיתנו שימוש בכללי זהירות רבים, וזה נכון במיוחד עבור אוכלוסיות "רגישות" יותר כמו אנשים חולים, אנשים שנוטלים תרופות כאלו ואחרות, ילדים קטנים ותינוקות וכמובן גם נשים בהריון.
ההמלצה הברורה שלי היא, אם אין לכם ידע ונסיון בשימוש בארומתרפיה או שימוש בשמן אתרי מסויים, היוועצו בארומתרפיסט טרם השימוש.
שמנים אתרים עוברים את מחסום השליה, כך שהם יגיעו בקלות אל העובר. מריחת שמן אתרי על העור מובילה לספיגתו אל תוך כלי הדם של האם ועל כן השמנים יגיעו גם אל העובר.
כדי לעשות סדר, ולהמחיש באופן כללי, תוכלו לראות בטבלה בהמשך את ההפרדה בין שמנים אתרים המותרים בהריון, אלו האסורים בהריון ואלו המותרים רק משליש שני.
למה שמנים אתרים אסורים בהריון?
קיימות סיבות שונות לבעיתיות שמנים שונים עבור העובר המתפתח.
חלק מן השמנים מכילים רכיבים אגרסיביים, שגוף של אדם בוגר יכול להתמודד איתם בקלות, אך העובר אינו מסוגל לכך עדיין.
חלק מן השמנים עשויים להשפיע על ההורמונים ובכך לסכן את ההריון וחלק עשויים אף לזרז תהליכי לידה.
למה שמנים אתרים מסויימים מותרים רק החל מהשליש השני? כשנכנסים לשליש השני העובר עובר ממצב מאוד רגיש ושברירי למצב יציב יותר באופן יחסי. הסכנות לתגובות בעיותיות לשמנים קטנות. בנוסף, שמנים עם השפעות הורמונאליות מסויימות, לא צפויות להשפיע כבר בשלב זה.
אילו שמנים מותרים בהריון?
שמנים אתרים המותרים בהריון הם שמנים עדינים באופן מיוחד. הם אפקטיביים מאוד, אך מכילים חומרים הרבה פחות אגרסיביים.
האם שמנים אתרים המותרים/ אסורים בהריון בהכרח מותרים או אסורים גם בהנקה? 
ברוב השמנים היחס הוא דומה, אך לא בכולם.
שמנים רבים אסורים בהריון רק בשל השפעה ההורמונאלית, מה שלא רלוונטי כלל בהנקה. שמנים אחרים אינם עדינים מספיק לעובר מתפתח, אך לא יזיקו במעבר על ידי ההנקה לתינוק היונק, בשימוש מתאים.
בנושא זה, יש לבדוק כל שמן באופן ספציפי.
האם שמנים אתרים האסורים בהריון, אסורים גם להרחה? 
האיסור הינו בעיקר לגבי מריחה על העור, אבל אני ממליצה להימנע מהרחה ממוקדת של שמנים אתרים אסורים בהריון. תוכלו בכל זאת הוסיף שמנים אתרים אלו למבער ולהפיץ את ניחוחם בחלל החדר ללא חשש.

שמנים מסויימים אסורים בהריון ובכל זאת, כן מותרים בטיפול מקומי, נקודתי וקצר טווח כאשר ניתן במינון נמוך- טיפול זה יעשה רק על ידי איש מקצוע מוסמך.
* שמנים הנחשבים בטוחים בהריון, מותרים רק לאם בריאה הנושאת עובר בריא. אם יש כל טיפת ספק, חובה להתייעץ טרם השימוש.
לגבי דרך הטיפול, ומינון השמנים האתרים המותר- יש לקבל הנחיות ברורות מארומתרפיסט.

שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון א-ה ( אורלי תגר, TAGAR)



























שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון ו-ס  ( אורלי תגר, TAGAR) 





























שמנים אתרים מותרים ואסורים בהריון ע-ת ( אורלי תגר, TAGAR) 


























בכל שאלה או צורך בייעוץ הנכם מוזמנים להשאיר תגובה, או לפנות אלי ישירות ואשמח לעזור!

אורלי תגר, ארומתרפיסטית בכירה
האתר שלי
הפייסבוק שלי

המייל שלי


7 תגובות:

  1. שלום .האם מותר להריח שמן ציטרונלה בהריון. אני שבוע חמש שממש עכשיו גיליתי את ההריון והשתמשנו כבר כמה שבועות בטפטוף כמה טיפות של השמן ברחבי החדר (על ווילונות) כדי להרחיק יתושים .הריח חזק .האם יש סכנה לעובר?

    השבמחק
  2. שלום .האם מותר להריח שמן ציטרונלה בהריון. אני שבוע חמש שממש עכשיו גיליתי את ההריון והשתמשנו כבר כמה שבועות בטפטוף כמה טיפות של השמן ברחבי החדר (על ווילונות) כדי להרחיק יתושים .הריח חזק .האם יש סכנה לעובר?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אורטל, עדיף שלא להריח אותו בצורה כל כך אינטנסיבית בהריון, אבל זה לא מסוכן. הסכנה המשמעותית במקרה הזה היא במריחה על הגוף.

      מחק
  3. היי אורלי, שבוע 10 להריון, טפטפתי שמן אקליפטובץס לימוני על מגבת ושמתי בסמיכות לכרית בכדי להרחיק יתושים. האם יש סכנה בכך? לא עושה זאת באופן תדיר אלא חד פעמי. שאלה נוספת-אם לא ניתן להשתמש באקליפטוס לימוני במה כן אפשר?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      לא, מכיוון שזה רק בהרחה, אני לא צופה שמפעם אחת יקרה לך משהו. אני כן ממליצה למעט בהרחת השמן בהריון.
      להרחקת יתושים תוכלי להשתמש בשמן גרניום למשל. יש פה בבלוג מאמר בשם הרחקת יתושים בדרכים טבעיות. אני בטוחה שתמצאי שם עוד רעיונות שיעזרו לך.

      מחק
  4. שלום אורלי. אני בהריון. גיליתי שהשמפו שאני משתמשת בו מכיל הרבה שמנים אתריים ביניהם מנטה, נענע ורוזמרין. לא הייתי כלל מודעות לחשיבות של זה. כמה זה מסוכן וייתכן שנגרם לי נזק?

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום לך,
      ראשית טוב ששמת לב, ואני ממליצה להפסיק את השימוש בו בזמן ההריון.
      באיזה שליש את?

      מחק

תודה על תגובתך!